• mapa strony
  • język migowy
  • BiP
adres
ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno
telefon
tel. +48 62 78 28 900, +48 62 78 28 905
e-mail
Strona główna Wydarzenia
27 Luty 2018
kategoria:
Aktualności

We wtorek 27 lutego w Starostwie Powiatowym w Kępnie odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.

Celem posiedzenia rady było zaopiniowanie projektu o dofinansowanie którego aplikuje Powiat Kępiński w ramach naboru wniosków prowadzonym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w związku z programem „Wyrównywania różnic miedzy regionami III”.

Uzyskanie pozytywnej opinii rady jest jednym z warunków złożenia wniosku o dofinansowanie.

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych działa w oparciu o zarządzenie Starosty Kępińskiego nr 9/2016.

Do zadań rady należy:

  • inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do:
  • integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
  • realizacji praw osób niepełnosprawnych
  • opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych
  • ocena realizacji programów
  • opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych

Rada składa się z 5 osób powoływanych przez Starostę spośród kandydatów zgłoszonych przez działające na terenie powiatu organizacje pozarządowe, fundacje oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatów i gmin). Kadencja rady trwa 4 lata.

W skład Rady wchodzą:

  • Przewodniczący Rady - Maria Kremer
  • Zastępca Przewodniczącego - Łukasz Wielgosz
  • Sekretarz - Ewa Sekula
  • Grażyna Jany
  • Maria Pańczuk
do góry